Monday, December 15, 2008

Kelahiran Arnab

Kepada seluruh penduuk Rumah Mawar Biru...
Dengan sukacitanaya dimaklumkan bahawa kita telah mendapat lagi ahli baru yang telah dilahirkan pada cuti semester yang lalu.. 5 ekor arnab telah dilahirkan oleh pasangan nani dan ronaldo. Seekor telah meninggal dunia dan 4 ekor lagi selamat..
Bidan yang bertanggungjawab menyambut kelahiran mereka tidak dapat dikenalpasti (mungkin telah melarikan diri keran gagal menyambut dengan baik seekor baby arnab) tetapi kesemua baby arnab itu telah dijumpai oleh Hafiz Math.. Menurutnya, pada suatu malam, ketika ingin memberi makanan kepada arnab, die melihat rumput bergerak di kawasan rumah arnab itu bergerak.. Die menyangkakana itu adalah ular tetapi sangkaannya meleset kerana itu adalah baby arnab..
Lalu dia telah menghubungi afiq di Kelantan untuk bertanya khabar serta memaklumkan berita itu.. Tetapi afiq yang mamai (kerana dikejutkan jam 2.00 pagi walaupun afiq xpernah tdo awl), tidak dapat membantu dengan nyata kerana KL terlalu jauh untuknya.. Maka, Yasir telah membantu Hafiz untuk mengambil baby arnab dengan cara Yasir memegang torch light berwarna merah dan hafiz menangkatnya denga kain..
Kini, setelah beberapa hari berlalu, baby arnab masih selamat tetapi belum mempunyai nama.. Kepada yang berminat untuk menyumbangkan nama, sila hubungi afiq melalui telefon bimbitnya.. Menurut sumber yang bleh dipercayai, nama yang bakal digunakan, adalah nama baby arnab yang telah mati hari tu.. Tengku Scooter n ape lagi lupe plak....
Ok, setakat ini sahaja dari kami............ Di rancangan................... Rumah Mawar Biru In Da House... Hahahahahah....!

Assalamualaikum (gaya nabil).. hehehe

5 comments:

  1. Laaa...Beranak lagi. Semoga Nani semakin profesional ketika menyusukan anak-anak beliau kerana telah mempunyai experience sebelum ini.

    Syabas Nani dan Ronaldo.

    Dan pala hotak untuk Wan Choppe sebab tulis entri tak guna perenggan, jenuh aku nak baca dey.

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    makin propesional apanye....
    makin susah ada la..
    hish...
    apa la nani neh !!!

    ReplyDelete
  3. wanchope x bersalah kearan xgune perenggan... sebab itu ikut kemahiran pembaca.... hahaha

    kalau pembaca xpndai nk phamkan... smpi ble2 die xpham... wawawawawa....

    ReplyDelete
  4. Hampeh la wanchope tulis pun ejaan tak betul. Tulis slow-slow la woi, hahaha...

    Nani tengah gersang la tu. Mentang-mentang la ramai yang takda kat rumah sekarang.

    ReplyDelete
  5. tambah2 bat yg selalu stim..
    nani pun bleh stim tgk bat tido..
    muahahaha

    ReplyDelete